Explicaţia preţului mai mic al GPL-ului în comparaţie cu benzina sau motorina constă în impozitarea favorabilă de care acest combustibil beneficiază, fiind considerat mai puţin poluant. Astfel, dacă acciza la benzină este de 491,21 de euro la mia de litri, iar cea la motorină, de 400,395 euro la mia de litri, în cazul GPL-ului, acciza este mult mai redusă, de 128,26 euro pe mia de kilograme sau 221 euro pe mia de litri.
GPL este ieftin relativ cu benzina şi motorina nu numai în România, ci şi în restul Europei. Astfel potrivit Oil Bulletin, publicaţie oficială a Comisiei Europene, România se afla pe locul 10 din 19 state care au raportat preţuri, în topul celui mai ieftin GPL, dacă se ia în calcul preţul cu taxe, şi pe 8 dacă se ia în calcul preţul fără taxe. Dat fiind preţul ridicat al benzinei în UE, în majoritatea statelor GPL-ul costă mai putin de jumătate din preţul benzinei.
Investitia într-o instalatie GPL se amortizează după primii 10.000 de km parcurşi
Un calcul simplu arată că la 10.000 km parcurşi, la un consum mediu de 10 litri/100 km, aveţi următoarele costuri cu carburantul:
Benzină: 10.000 km x 10% = 1.000 litri x 6,3 lei/l = 6.300 lei
GPL: 10.000 km x 11% = 1.100 litri x 3 lei/l = 3.300 lei
Economie realizată: 3.000 lei la 10.000 km
În condiţiile în care o instalaţie GPL costă aproximativ între 2000 și 3000 lei, rezultă că investiţia se amortizează în mai puţin de 10.000 km. Acest număr de kilometri este parcurs în mai puţin de 4-5 luni de un autovehicul utilizat intens.